Dina synpunkter på EuroBonus

Diskussion i 'SAS EuroBonus' startad av PC Reithe, 9 December 2014.

1. PC Reithe

PC Reithe Administrator Staff Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    1
    Bonusfeber.se är tillsammans med sina systersiter Bonusfeber.dk och Bonusfeber.no i en löpande och konstruktiv dialog med EuroBonus om programmet. Använd den här tråden för att komma med KONSTRUKTIVA förslag som vi kan ta med oss i dialogen med Nils Lindhe och hans kollegor.

2. Cr63P

Cr63P New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    Känns inte som att det skiljer något när man är Diamond mot när jag var guld. Här borde man ta sig en funderare tycker jag.

3. Jonte

Jonte New Member

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    3
    Kan inte annat än att hålla med. Skillnaden är idag allt för lite för att jag skall kämpa mig upp till Diamond. Detta sagt bör man förbättra Diamond men inte försämra Gold.

4. TheWire42

TheWire42 New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Spot on! Med de skillnader som ligger i programmet idag tillför inte Diamond något speciellt. Icke årskortsresenärer som reste på linjer/biljetter med hög lönsamhet inom SAS kunde ju med lite tur få ett Pandion-medlemskap som verkligen ger VIP-treatment. Diamond känns som ett onödigt mellansteg som det ser ut i dagsläget.

5. Squeeze

Squeeze New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Rent krasst riktigt värdelösa förändringar vad gäller intjäningen sedan årsskiftet. Man marknadsför som att det är lättare att nå guld och diamant för att gränsen sänkts med 10% men man har ju samtidigt dragit ner poängintjäning med 50%. Detta gör det inte bara svårt för resenärer som jag som reser lite mer sällan men långflyg att tjäna in status. Tidigare räckte i princip 5 resor cph-shanghai för guld. En resa jag nu behöver göra 10ggr per år för att nå guld. Varje resa är ca 1v vilket betyder att en vecka varje månad (sommar och jul 2 mån räknar jag bort) måste jag resa för att få guld.

Förutom att statusen är svårare att få (för de som når status på poäng istället för antal flyg) så är det ju automatiskt mycket svårare att tjäna ihop till bonusresor också då de priserna inte justerats.
    Jag anser att de senaste ändringarna driver mig mot att gå med i annat star alliance bolag med bättre vilkor och även bättre fördelar

6. Cr63P

Cr63P New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    SAS har varit alldeles för generösa med poäng tidigare, fortfarande mer sunt att ändra så man tjänar mindre poäng än att sänka poängvärdet.

Tidigare fick man 5200 baspoäng till Shanghai i Go, nu 4500 baspoäng i lägsta Go klass. Så vad svamlar du om, något dropp på 50% har då inte jag sett.

7. Squeeze

Squeeze New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Jag flög för två v sedan cph-new york, liknande avstånd och fick 3750p inkl guldtillägget på 25% förra året fick jag 5600p så inte riktigt 50% lägre men nära.

8. Cr63P

Cr63P New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    Nej 3900 poäng var det tidigare för lägsta Go klass CPH-EWR, nu 3000 poäng. Varför fortsätter du svamla egentligen?

9. Cr63P

Cr63P New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    Kom på att jag själv flög till New York och några 5600p ser då inte jag... Fast då var jag bara Basic, fick guldkunder nästan 2000p extra? ;)

Skärmavbild 2015-01-31 kl. 17.06.05.png

10. Squeeze

Squeeze New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    I attach ses skillnaden. 3750 i år till NA och förra året 5375 i lägsta exonomy. De 3750 är dessutom lägre än tabellen på hemsidan...
    Att sedan övriga points också droppat är en annan femma. Se screenshot om plus som gav 10750 från NA nu bara 8600.
    Shanghai - cph gav 13000p nu bara 10400. Så rent krasst stora sänkningar på poäng. Kanske inte riktigt 50% men väl 35%.

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      124,6 KB
      Visningar:
      10
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      119,9 KB
      Visningar:
      10
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      177,1 KB
      Visningar:
      8
  11. Cr63P

Cr63P New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    Förstår inte riktigt vad du är ute efter egentligen, du jämför äpplen och päron, blandar kabinklasser, bokningsklasser, destinationer och gud vet vad ;)
    Hur som helst, vi kan nog båda vara överenns om att några 50% försämringar är det inte tal om och rent krasst är det inte några mega sänkningar oavsett,
    tror det är betydligt lättare att samla ihop poäng idag om man ser till den stora bilden (kreditkort, Coop, andra tjänster, flyg)

Lämnar diskussionen här, känner inte att det ger något mer.

Dela sidan