En Chat med... EuroBonus-chefen, Nils Lindhe

Diskussion i 'SAS EuroBonus' startad av Flemming Poulsen, 25 Januari 2015.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Administrator Staff Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Det är med stor glädje vi kan presentera de första deltagarna i, vad vi hoppas, en ny tradition här på Bonusfeber.se... Nämligen "En Chat med...:"

Här bjuder vi in prominenta personer från resebranschen till en livechat med läsarna av Bonusfeber.se

Den första "En Chat med..." blir med:

SAS EuroBonus-chefen, Nils Lindhe (Vice President Loyalty).

Denna live chat äger rum:

Onsdagen, den 4. februari 2015 - kl. 19.00

Du bjuds härmed in att ställa dina frågor på förhand i den här tråden. Då intresset för att ställa frågor är stort kan vi inte garantera at alla får svar, men genom att ställa frågorna här på förhand kan vi undgå dubbla frågor och gästens möjlighet att svara är därmed större om han kan förbereda sig på förhand.

För att undgå dubbla frågor och hålla en god översikt i den här tråden, kommer inte posten att visas innan den är granskad och godkänd av en administrator. Denna tråd skall enbart används för frågor till Nils Lindhe och inte för övriga kommentarer eller frågor.

Håll gärna frågorna så korta, exakta och konkreta som möjligt.

Det blir också möjligt att ställa frågor under chattens gång och dessa kombineras med förhandsfrågorna.

Last edited: 30 Januari 2015
  2. Mikael Who

Mikael Who New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    Are you participating in meetings of Loyality Program within Star Alliance? How can the other members have tickets which do NOT give any miles? Don´t they want loyal customers?

PC Reithe gillar detta.
  3. Jonte

Jonte New Member

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    3
    Hej Nils och tack för att Du tar dig tiden att svara på våra frågor. "Tyvärr" kommer jag bara på en enda just nu:
    HUR fortbildar ni era anställda i EuroBonusprogrammet? Jag upplever väldigt skiftande kvalité och märkligt nog kan faktiskt era handlingagenter runt om i världen många gånger mer om mina förmåner som EBG bättre än er egen personal på marken och i luften. Många verkar till exempel inte känna till ändringarna som kom i höstas.

PC Reithe gillar detta.
  4. Alf Larsson

Alf Larsson New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej,

Jag har varit EBG under 11 år i följd för 10 år sedan. Numera är jag pensionär. Jag har då hört från andra pensionärer att dessa har fått behålla sin EBG status livet ut. Jag har också försökt med detta men Eurobonus medlemstjänst har nekat mej detta. Motivet har varit att jag under en del av kvalificeringsåren tjänat in kvalificeringen till guld på kampanjer och detta räknas inte in.

Dåligt tycker jag om kampanjerna räknas in så man får ett EBG kort så är man ju guld och detta har jag då haft i 11 år i en följd.

Med vänlig hälsning,
    Alf Larsson

5. PC Reithe

PC Reithe Administrator Staff Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    1

Hej Alf,

Jag vet inte om din fråga kom med innan min kollega skickade förhandsfrågorna till Nils. Men ställ den för säkerhets skull i chatten också.

Hälsningar
    Per-Christian

6. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen Administrator Staff Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Vi lukker tråden for flere spørgsmål nu.

Men det vil være muligt at stille spørgsmål live under chatten også....

Kig forbi kl. 19.00!!!!

7. Alf Larsson

Alf Larsson New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Hej,

Jag har varit EBG under 11 år i följd för 10 år sedan. Numera är jag pensionär. Jag har då hört från andra pensionärer att dessa har fått behålla sin EBG status livet ut. Jag har också försökt med detta men Eurobonus medlemstjänst har nekat mej detta. Motivet har varit att jag under en del av kvalificeringsåren tjänat in kvalificeringen till guld på kampanjer och detta räknas inte in.

Dåligt tycker jag om kampanjerna räknas in så man får ett EBG kort så är man ju guld och detta har jag då haft i 11 år i en följd.

Med vänlig hälsning,
    Alf Larsson

8. PC Reithe

PC Reithe Administrator Staff Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    1

Hej igen,

Jag ställde frågan åt dig och fick följande svar, tyvärr kan vi inte förmedla ett eventuellt svar utan det får du isf höra av dig direkt till SAS om.

/PC

Nils Lindhe:
    Hej Alf,

Tack för att du är en trogen kund till SAS. Life time Gold baseras på egna meriter skall uppnå Guld 10 gånger och vara 60 år fyllda. Guldstatus på kampanj räknas dessvärre inte med

9. Mikael Who

Mikael Who New Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    3
    Det var dåligt skött, jag blev uppmanad att skicka frågor på förhand, men de togs inte upp och jag därför inget svar!

Dela sidan