Världens bästa och sämsta flygplatser

Diskussion i 'Bonusfeber Lounge' startad av PC Reithe, 2 Mars 2015.

1. PC Reithe

PC Reithe Administrator Staff Member

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    1
    Last edited: 2 Mars 2015
  2. Jonte

Jonte New Member

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    3
    Hur Arlanda och Düsseldorf (speciellt sistnämnda) kan komma så högt upp är för mig en STOR gåta. Jag är dock inte förvånad att Gardermoen inte finns med. Kastrup borde däremot ha kommit betydligt högre. Men kan det vara strejkglada danskar som dragit ner betyget? ;)

3. Bizflyer

Bizflyer New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Düsseldorf er da rett så bra! Men om den skal på toppen av listen, er jeg ikke helt sikker på.

På de sämsta flygplatsene mener jeg Manila skulle være med. Den er bare helt forferdelig. Berlin Tegel er også pyton.
    Det kan sikkert legges til mange flyplasser i Afrika også, men der har jeg heldigvis ikke vært selv. Bare lest om det heldigvis.

Oslo Gardermoen blir heller aldri noen favoritt. Det gjør ikke Amsterdam Schiphol heller.

København er vel favoritten min. Spesielt om man er i transitt.
    Frankfurt har sin sjarm om man liker å se på store fly. Ellers er det jo lange avstander å gå. Og jeg misliker alle gigantiske flyplasser hvor man må løpe som en gal over lengre avstander for å rekke fly.

Kommer sikkert på flere senere.

4. Diverse

Diverse New Member

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Arlanda är skräp. Charles de Gaulle också medan Heathrow är på sin höjd ok.
    Många av de stora flygplatserna i Europa är bra. Kastrup, Schiphol, Zürich och Frankfurt är alla bra, ibland på olika saker.

Dela sidan