Samarbetet mellan SAS och Mikkeller fortsätter och även om öltrioligin sedan tidigare är komplett lanserades ännu en nyhet som dock endast blir tillgänglig i en begränsad upplaga.
Det är på Mikkellers Instagram och Facebooksidor som man kan läsa om det nya ölet, som kommer att heta Spontansweet&Sour och endast tillverkas i en upplaga om 1888 flaskor för att fira SAS nya linje till Hong Kong som öppnar om drygt en månad.
Mikkeler skriver själva om ölet:
sweet & sour flavors collide to create this kick ass, kung fu beer.
Spännande med den här typen “gimmicks” tycker vi i Bonusfebers redaktion och hoppas att vi kanske får chansen att smaka en flaska och då lovar vi att återkomma med en recension. Vi ser även fram emot vad mer kommer. Skall man tro vad SAS har antytt tidigare är detta “just the beginning”.
(Huvudbilden via Mikkellers Facebook sida http://www.facebook.com/mikkeller)
Peter says
Ölet blir antagligen bara complimentary i business och SAS Plus. Vanliga Go resenärer får antagligen vackert betala för ölen..
PC Reithe says
Ja, förvånade om man ändrar på konceptet bara för denna “specialare”
Beerflight says
Kommer ju flera i denna serie, tex en stout. Självklart ska alla testas