Norwegian Reward vinner pris för bästa lojalitetsprogram för fjärde året i rad

Norwegians lojalitetsprogram, Norwegian Reward, har under det prestigefulla Freddie Awards i USA utsetts till «Flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa/Afrika» för fjärde året i rad. Freddie Awards är flygbranschens Oscarsgala och Norwegian vann i år fyra priser. Lojalitetsprogrammet vann också kategorierna «Bästa kreditkort för lojalitetsprogram i Europa/Afrika», «Bästa kampanj» och «Bästa kundservice».

Freddie Awards är den mest prestigefyllda utmärkelsen för lojalitetsprogram i resebranschen och i år röstade 3,6 miljoner medlemmar runt om i världen fram vinnarna. Förutom de fyra priserna kom Norwegian Reward på andra plats i de två resterande kategorierna.

Det är en stor ära att för fjärde året i rad utses till flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa och Afrika på Freddie Awards. Att vinna hela fyra kategorier understryker att vi har lyckats nå målet att erbjuda våra medlemmar ett attraktivt lojalitetsprogram som är smidigt och enkelt att samla poäng på. Med nästan 11 miljoner medlemmar världen över fortsätter vi att göra allt vi kan för att Norwegian Reward ska ge våra medlemmar så många fördelar som möjligt.

Brede Huser, EVP Loyalty & Managing Director för Norwegian Reward.

I Sverige har Norwegian Reward över 1,5 miljoner medlemmar och antalet medlemmar världen över fortsätter att öka med närmare 11 miljoner medlemmar globalt. Bara under 2019 fick Norwegian Reward 1,7 miljoner nya medlemmar. Många medlemmar i Norden har även kopplat medlemskapet i Norwegian Reward till Bank Norwegians kreditkort.

På Bank Norwegian är vi både stolta och ödmjuka över att återigen vinna den här prestigefulla utmärkelsen och vill rikta ett stort tack till alla kunder som har röstat. Det här är en bekräftelse på att våra 1,2 miljoner kortkunder i Norden uppskattar Norwegiankortets förmånliga villkor, intjäning av CashPoints och de låga avgifterna.

Tine Wollebekk, vd för Bank Norwegian.

Förra året vann Norwegian Freddie Awards för «Flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa/Afrika» och kreditkortet Bank Norwegian fick pris för «Bästa kreditkort för lojalitetsprogram i Europa/Afrika».Under 2018 vann Norwegian Freddie Awards för «Flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa/Afrika» och «Bästa kampanj i Europa/Afrika». Under 2017 vann Norwegian Freddie Awards för «Flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa/Afrika» och «Bästa kreditkort för lojalitetsprogram i Europa/Afrika» och under 2016 tilldelades lojalitetsprogrammet utmärkelsen «Bästa nykomling» under Freddie Awards.

Om InsideFlyer.se

Bonusfeber.se är en hemsida för dig som ofta är ute på resa och som önskar att få mer ut av varje resedygn. Oavsett om du är på tjänsteresa eller semester.

Skandinaviens snabbast växande hemsida om resor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *