Norwegians lojalitetsprogram Norwegian Reward kammade hem fyra priser under Feddie Awards – en av de mest erkända prisutdelningarna i resebranschen. I år vann Norwegian Reward fyra priser i kategorierna ”Årets program”, ”Bästa kundservice”, ”Bästa lojalitetskreditkort” och ”Bästa kampanj”.
Norwegian nominerades i sex kategorier för flygbolag i Europa och Afrika och över fyra miljoner kunder från hela världen har röstat. Norwegian Reward har funnits sedan 2007 och ända sedan starten har programmet utvecklats och anpassats efter kundernas behov och förväntningar. Under 2023 förnyade Norwegian Reward lojalitetsprogrammet. Kunderna fick större frihet att välja bland förmåner och det blev mer attraktivt för affärsresenärer.
Att få ta emot inte bara en utan flera utmärkelser från Freddie Awards är en stor ära och ett viktigt erkännande, särskilt eftersom det enbart är våra medlemmar som har röstat. Vi har jobbat hårt på att erbjuda en bra produkt och det är verkligen glädjande med en bekräftelse på att vi har gjort rätt. Utmärkelserna är särskilt betydelsefulla eftersom de kommer kort efter lanseringen av Spenn, vår nya nordiska lojalitetsvaluta. Spenn ger våra medlemmar fler fördelar och möjligheter att tjäna och använda poäng. Det här är ett resultat att bra teamwork och vi vill rikta ett stort tack till alla som röstade på oss.
Cecilie Nybø Carlsen, Head of Product and Customer Experience på Norwegian.
Förra året lanserade Norwegian och Strawberry förmånsvalutan Spenn. Spenn gör det möjligt att använda intjänade poäng på flygresor och hotellnätter. Spenn kommunicerade nyligen att Reitan Retail också blir delägare vilket innebär att även dagligvaror, drivmedel och annat omfattas.
Norwegian Reward har fyra gånger tidigare vunnit ”Årets lojalitetsprogram” på Freddie Awards, huvudpriset i Europa & Afrikakategorin. Under 2020 vann Reward i kategorin ”Bästa kampanj” för adventskalendern, samt ”Bästa kundservice” och ”Bästa lojalitetskreditkort”. Norwegian har genom åren även vunnit ett flertal andra priser och utmärkelser.
Foto: Norwegian / PR
Leave a Reply