För oss frekventa resenärer, är det alltid intressant när det sker förändringar i servicekoncepten ombord. En av de saker jag är säker på att många SAS resenärer ser fram emot extra mycket, är nya kabiner på långdistansflygen, som tas i trafik i början av februari. Men i samband med detta är det – för Business class passagerarna – ännu mer att se fram emot!
Bonusfeber.se kan nämligen avslöja att SAS, i samband med introduktionen av nya kabiner, även ger servicen ombord en uppgradering. Så inte nog med att vi kan glädja oss till (vad vi hoppas) blir bland marknadens bästa business class stolar, även serveringen och servicen ombord blir någonting alldeles extra.
Head of Onboard Concepts hos SAS, Gustaf Öholm, säger i en intervju med Bonusfeber.se:
“Vi kommer att införa en långt mer individuell service än vi har idag. Det läggs mer vikt på detaljerna. Passagerarna ska ha en upplevelse, som påminner mer om en restaurang. Detta bland annat genom att vi tar bort plasten från förrätterna och erbjuder flera val av förrätter. Dessa rätter erbjuds på ett serveringsbord, där varje passagerare blir serverad individuellt, istället för att få serverat en bricka och sallad som förberetts i ett kök på marken.”
På långlinjerna till och från Asien kommer frukosten också att vara i buffévariant och bland annat innehålla varma rätter. På linjerna till och från USA kommer det handla om kalla rätter, men som även dessa serveras i buffévariant, så passagerarna själv kan välja vad och hur mycket de vill äta.
“Dessa ändringar ska ge passagerarna en långt mer individuell upplevelse, som blir en klar förbättring jämfört med idag. Vi ser fram emot att inom kort kunna presentera det nya servicekonceptet.” avslutar Gustaf Öholm.
Bonusfeber.se följer naturligtvis noggrant uppgraderingen av SAS kabinerna och servicen ombord. Vi hoppas att snart kunna visa bilder på det nya konceptet, som introduceras på alla långlinjer från och med den 28 januari 2015.
Leave a Reply