Freddie Awards 2014

I hela 26 år har det delats ut Freddie Awards till resebranschens mest populära bonusprogram och 2014 var inget undantag. I år hölls prisceremoni på det som kan betecknas som en perfekt plats för ett event av den här typen, Museum of Flight i Seattle.

Ledare från hotell, flyg, lojalitets och kreditkorts branschen hade flugit in från hela världen för att följa utdelningen av dessa eftertraktade priser.

Innan vi tittar närmare på vinnarna, låt oss ta en titt på historien bakom Freddie Awards.

1988 grundades Freddie Awards av Randy Petersen, gudfadern av Frequent Flyers. Han är välkänd och respekterad i hela Frequent Flyer världen. Utöver att vara grundare av Freddie Awards har han också grundat populära mötesplatser och websidor som Flyertalk.com, Milepoint.com och Boardingarea.com och inte minst har han ett finger med i grundandet av Bonusfeber.se och mycket mycket mer.

Freddie Awards har fått sitt namn efter Sir Freddie Laker som 1966 startade Laker Airways och senare grundlade Skytrain, som var med att revolutionera den transatlantiska flygtrafiken.

Att Freddie Awards är populärt bekräftas av att över 8 miljoner resande har röstat i årets omröstning.

IMG_20140424_211353

SAS mottog årets Freddie Award för “Bästa Kundservice”. Här ses SAS Eurobonuschef, Nils Lindhe og Martin Wassborn, Head of Relationsship Management efter mottagande att priset på Museum of Flight i Seattle.

 

Som skandinaver kan vi vara stolta över att SAS mottog priset för ”Best Customer Service” i den europeiska regionen. Vidare var KLM/Air France det bolag som kammade hem flest priser bl.a. ”Best Redemtion Ability”, Program of the Year” och ”Best Promotion” medan Lufthansa kunde stoltsera med priset för ”Best Elite Program”.

Här är listan över alla vinnarna i respektive kategori.

 

EUROPA

Flygbolag

Best Customer Service — SAS – EuroBonus


Best Promotion — AIR FRANCE/KLM – Flying Blue

Best Elite Program — Lufthansa – Miles & More

Best Redemption Ability — AIR FRANCE/KLM – Flying Blue

Program of the Year — AIR FRANCE/KLM – Flying Blue

Hotel

Best Customer Service — IHG – IHG Rewards Club
Best Promotion — IHG – IHG Rewards Club
Best Elite Program — Starwood – Starwood Preferred Guest
Best Redemption Ability — IHG – IHG Rewards Club
Program of the Year — IHG – IHG Rewards Club
Best Affinity Credit Card — Flying Blue American Express

 

AMERICAS

Flygbolag

Best Customer Service — Southwest Airlines – Rapid Rewards
Best Promotion — Avianca – LifeMiles
Best Elite Program — American Airlines – AAdvantage
Best Redemption Ability — Avianca – LifeMiles
Program of the Year — American Airlines – AAdvantage

Hotell

Best Customer Service — Marriott Hotels – Marriott Rewards
Best Promotion — Marriott Hotels – Marriott Rewards
Best Elite Program — Hyatt – Gold Passport
Best Redemption Ability — Marriott Hotels – Marriott Rewards
Program of the Year — Marriott Hotels – Marriott Rewards

Best Affinity Credit Card — Southwest Airlines – Rapid Rewards Premier Card

MIDDLE EAST / OCEANIA

Flygbolag

Best Customer Service — Virgin Australia – Velocity
Best Promotion — Virgin Australia – Velocity
Best Elite Program— Virgin Australia – Velocity
Best Redemption Ability — Virgin Australia – Velocity
Program of the Year — Virgin Australia – Velocity

Hotell

Best Customer Service — Starwood – Starwood Preferred Guest
Best Promotion — IHG – IHG Rewards Club
Best Elite Program — Hyatt – Gold Passport
Best Redemption Ability — Starwood – Starwood Preferred Guest
Program of the Year — Hyatt – Gold Passport
Best Affinity Credit Card — ADIB Etihad Guest Card

Om InsideFlyer.se

Bonusfeber.se är en hemsida för dig som ofta är ute på resa och som önskar att få mer ut av varje resedygn. Oavsett om du är på tjänsteresa eller semester.

Skandinaviens snabbast växande hemsida om resor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *