Air France och KLM: 90 procent av resenärerna uppskattar de nya hälso- och säkerhetsåtgärderna

Air France och KLM har introducerat en rad extra åtgärder för att säkerställa ett säkert flyg för både passagerare och personal under den pågående Covid-19 pandemin. Och 9 av 10 kunder är mer än nöjda med åtgärderna.

Gauthier le Masne de Chermont, Commercial Director Air France och KLM North Europe säger:

9 av 10 kunder som reste med oss från Norden under sommarmånaderna, bedömde våra hälso- och säkerhetsåtgärder som bra, mycket bra eller utmärkta. Det är glädjande att de extra åtgärder vi infört uppskattas av kunderna.

Kundernas och personalens hälsa och välbefinnande står högst på agendan för både Air France och KLM. Flygbolagen har därför noggrant gått igenom alla delar av kundresan – från avgång till ankomst – för att säkerställa en säker resa.

Nedan följer några exempel:

  • minimerad kontakt mellan passagerare och personal
  • flygplanen städas extra noggrant och desinficeras dagligen
  • både passagerare och personal måste bära ansiktsmask (gäller hela resan)
  • luften ombord byts ut kontinuerligt. Dels med ren luft utifrån och dels hjälp av sk HEPA filter som effektivt stoppar 99,99% av alla bakterier, inklusive Coronavirus. För att skapa det mest effektiva luftflödet pressas luften från taket ned mot golvet.

Gauthier Le Masne, Commercial Director North Europe fortsätter:

Vår främsta prioritet är att våra passagerare ska känna sig trygga när de reser med oss. Därför har vi anpassat alla våra processer efter rådande omständigheter, så att vi kan erbjuda våra kunder en säker resa ända till slutdestinationen.

I en värld av ständig förändring, med gränser som öppnas och stängs, samtidigt som nya regler införs, förstår vi att det kan vara svårt att planera och boka flyg. Därför har Air France och KLM nyligen introducerat bokningsregler med full flexibilitet. Ända fram till dagen före avresa kan en kund bland annat själv välja att kostnadsfritt boka av eller boka om sin resa.

Gauthier Le Masne, Commercial Director North Europe säger:

Vi vill erbjuda våra kunder full flexibilitet så att de kan ändra sin resa eller till och med avboka den utan extra kostnad. Våra kunder ska känna sig trygga i att en bokning med Air France och KLM ger den flexibilitet som behövs i dessa föränderliga tider.

Full flexibilitet innehåller:

  • möjlighet att ändra bokningen – datum eller destination
  • erhålla en voucher som ger dig ett extra värde på upp till + 15 % när du bokar din nästa resa
  • erhålla full återbetalning

Viktiga datum att komma ihåg:

  • 31 okt20: För att kunna nyttja det extra värdet på upp till + 15 % på vouchern måste resan bokas senast denna dag
  • 31 mar21: De fullständigt flexibla bokningsvillkoren gäller för resor med avresa fram till och med detta datum
  • 15 jun21: före eller senast detta datum måste du påbörja din resa för att kunna utnyttja det extra värdet på vouchern på upp till + 15%

Att resa säkert:

  • Checka in online i förväg, via mobilen eller hemma.
  • Ta med tillräckligt med ansiktsmasker, desinfektionsmedel, skriv ut alla nödvändiga dokument och ta med en penna om du behöver fylla i formulär eller underteckna dokument

AIRFRANCE och KLM avgångar från Sverige under oktober månad:

  • Flyg från Göteborg till Amsterdam: 20-28 flyg i veckan
  • Flyg från Göteborg till Paris: 8-10 flyg i veckan
  • Flyg från Linköping till Amsterdam: 5-7 flyg i veckan
  • Flyg från Stockholm till Amsterdam: 26-27 flyg i veckan
  • Flyg från Stockholm till Paris: 15-17 flyg i veckan
foto: KLM

Om InsideFlyer.se

Bonusfeber.se är en hemsida för dig som ofta är ute på resa och som önskar att få mer ut av varje resedygn. Oavsett om du är på tjänsteresa eller semester.

Skandinaviens snabbast växande hemsida om resor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *