Norwegian Cruise Line meddelar att kampanjen “Walk for Wellness” i år kommer att utökas till flera länder i Europa – inklusive Danmark, Sverige och Norge. Kampanjen fokuserar på psykisk hälsa och välbefinnande och uppmuntrar resebranschen att ta en gemensam promenad som gör skillnad. Målet är att gå 180 000 km. Kampanjen kommer att hållas 1 – 31 oktober 2024 och har haft stora internationella framgångar tidigare år.
Under perioden kan resebolagen delta i veckovisa utmaningar och tävla om spännande priser – till exempel en resa med norska Aqua våren 2025. Anmälan är öppen. NCL:s “Walk for Wellness”-kampanj är en del av kryssningsrederiets mångåriga filosofi om “Partners First”.
Utöver traditionellt säljstöd, inklusive utbildnings- och marknadsföringsresurser, vill NCL främja sina partners välbefinnande. Utökningen av “Walk for Wellness” i Europa är i linje med detta uppdrag och erbjuder resebyråer en plattform för att förbättra deras mentala välbefinnande samtidigt som de skapar en känsla av gemenskap inom rese- och turistbranschen. Kampanjen har tidigare genomförts med stor framgång i Australien, Nya Zeeland och DACH-marknaden.
Efter den stora framgången med “Walk for Wellness” på DACH-marknaden och i andra regioner, är vi glada att kunna utöka detta initiativ till hela Europa och bjuda in alla våra partners att delta i denna speciella vandring. I dagens hektiska värld är det avgörande att prioritera mental hälsa och välbefinnande för att kunna leva ett balanserat och framgångsrikt liv. Vårt mål är att ge våra partners ett verktyg för att hjälpa dem att uppnå detta.
Kevin Bubolz, Vice President & Managing Director Continental Europe, Middle East & Africa för Norwegian Cruise Line.
Promenader kan göra underverk för mentalt välbefinnande, och från 1 – 31 oktober 2024 bjuder “Walk for Wellness” in resebyråer från hela kontinenten att delta i en gemensam virtuell promenad. För årets upplaga har NCL satt upp ett ambitiöst mål: deltagarna ska tillsammans gå 180 000 km – vilket representerar invigningsåret för norska Aqua, som blir det 20:e fartyget i NCL:s prisbelönta flotta.
Resebyråer som vill bidra positivt till psykiskt välbefinnandet tillsammans med kollegor kan nu anmäla sig. Deltagarna kan följa sina framsteg genom den kostnadsfria MoveSpring-appen, som enkelt synkroniseras med smartphones och bärbara enheter som Apple Watch, Fitbit och Garmin. Appen är enkel att använda och låter användare övervaka sina egna steg, följa norska Aquas framsteg på en virtuell karta, interagera med andra deltagare, tävla i veckovisa utmaningar och vinna spännande priser. Ett av priserna är en plats på norska Aquas jungfruresa eller en NCL kryssning för två i en balkonghytt under 2025. Det är inte bara deltagarnas psykiska välbefinnande som NCL fokuserar på i oktober; “Walk for Wellness” stödjer också en god sak.
För varje milstolpe som nås på norska Aquas virtuella resa görs en donation till GAMIAN-Europe. GAMIAN-Europe är en patientdriven pan-europeisk organisation som arbetar med att företräda och försvara rättigheter och intressen för människor med psykiska hälsoproblem i hela Europa. GAMIAN-Europe spelar en avgörande roll för att främja kunskap om psykisk hälsa, bekämpa stigmatisering och diskriminering och påverka politik på både nationell och europeisk nivå. Genom sitt arbete vill GAMIAN-Europe stärka patienter och förbättra livskvaliteten för människor som lever med psykiska störningar.
Foto: NCL/PR
Kilde: Pressemelding
Leave a Reply