Norwegian och Strawberry överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Norwegian och Strawberry har idag kommit överens om en gemensam plattform för lojalitetsprogrammen Norwegian Reward och Strawberry som tillsammans har tio miljoner medlemmar. Efter det första tillkännagivandet i juni förra året är avtalet nu helt klart och det samägda bolaget har redan startat.

Erbjudandet till både medlemmar och samarbetspartners är bättre än vad parterna först förutsåg. Formatet i det gemensamma bolaget har ändrats så att majoriteten av värdet på lojalitetsprogrammen blir kvar i Norwegian respektive Strawberry. Vidare kommer Norwegian inte att få den initiala redovisningsmässiga vinsten som tidigare aviserats. Med det nya formatet äger Norwegian och Strawberry 50 procent var av det gemensamma bolaget.

– Jag är väldigt glad över avtalet med Strawberry som är ett samarbete som kommer att ge fler fördelar till våra 10 miljoner medlemmar i Norwegian Reward och Strawberry. Samarbetet kommer att förändra marknaden för lojalitetsprogram när vi lanserar världens första gemensamma förmånsvaluta. Medlemmar kommer att kunna tjäna och använda den gemensamma förmånsvalutan över alla lojalitetsprogram som är med. Det är glädjande att kunna dela nyheten med våra medlemmar och jag ser verkligen fram emot att önska nya partnerföretag välkomna säger Norwegians koncernchef Geir Karlsen.

Det slutliga genomförandet av affären genomfördes idag och marknadslanseringen planeras till andra halvan av 2024. Som ett resultat av den ändrade strukturen behöver avtalet med den finansiella partnern Avida ändras för att anpassas till den nya strukturen.

–Avtalet är en milstolpe för både Norwegian och Strawberry. Vi är två nordiska företag som båda har utmanat de branscher och marknader som vi verkar i. Norwegian delar vår önskan om att utveckla innovativa och bättre lösningar för kunderna, och partnerskapet kommer att skapa stora synergier och mervärde för våra medlemmar och partners. Den gemensamma förmånsvalutan blir en ”game changer” i branschen och kommer att attrahera de bästa av partners inom alla branscher. Medlemmarna kommer att få tillgång till obegränsade möjligheter till resor, spa, restauranger, hotell och mycket mer, och det här är bara början, säger Strawberrys grundare och ägare Petter A. Stordalen.

Foto: Norwegian/Strawberry/PR

Om InsideFlyer.se

Bonusfeber.se är en hemsida för dig som ofta är ute på resa och som önskar att få mer ut av varje resedygn. Oavsett om du är på tjänsteresa eller semester.

Skandinaviens snabbast växande hemsida om resor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *