SAS vinner två priser på årets Business Travel Awards

SAS åter utsett till affärsresenärernas val med vinster i Business Travel Awards – ”Bästa Inrikes Transport” och ”Bästa Flygbolag Utrikes”.

Svenska affärsresenärer, travel managers och inköpare av resetjänster har för elfte året i rad bedömt olika reseleverantörer och de företag de använder i tjänsten. Vinnarna korades på Radisson Blu Royal Park i Stockholm.

Anders Wahlström, försäljningschef SAS, Sverige Finland säger:

Vi arbetar hela tiden med att göra livet enklare för Skandinaviens frekventa resenärer, före, under och efter resan. Tiden våra kunder spenderar hos oss är värdefull och vi investerar därför i nya lounger, helt nya kabiner, WiFi, nya flygplan och nästa vecka kommer även vårt nya mat- och dryckeskoncept inom Skandinavien och Europa. Affärsresenärerna reser med oss ofta och har höga förväntningar och därför är vi extra stolta över dessa utmärkelser

Nominerade Inrikes Transport: SAS, MTR, Norwegian
Nominerade Flygbolag Utrikes: SAS, Emirates, Thai Airways

SAS arbetar hela tiden målinriktat med att ständigt utveckla erbjudandet för de som reser ofta med SAS och företagets 4,8 miljoner EuroBonus-medlemmar. Förutom ett utökat nätverk och nya linjer direkt till USA och Asien och en tidtabell anpassad efter kundernas resande har investeringar de senaste åren gjorts inom bland annat SAS New Experience med nya kabiner och nya, klimatanpassade flyg, nya lounger och investeringar i mat, dryck och höghastighets-WiFi som under året börjar installeras på samtliga kort- och medeldistansflyg. WiFi finns sedan tidigare på samtliga långdistansflyg.

Övriga kategorier:

  • Bästa Travel Management Company (TMC)
  • Bästa Hotellkedja
  • Bästa Resebyrå
  • Bästa Leverantör av reseadministrativa betaltjänster
  • Bästa Betalkort
  • Bästa Hyrbilsbolag
  • Bästa Mötesanläggning

Mer information om Business Travel Awards finns her

Om undersökningen

Business Travel Awards – Customers’ Choice baseras på Resegeometris benchmark-undersökning ”Business Travel Brands” som har genomförts sedan 2004. Undersökningen genomförs årligen på samma sätt i Danmark, Finland, Norge och Sverige. Resegeometri låter kunderna bedöma reseleverantörerna med den internationellt erkända metoden Net Promoter Score (NPS), vilket kompletteras och förklaras med affärsresekundernas bedömning av 7 viktiga kundnöjdhetsparametrar:

  • Värde för pengarna
  • Tidsbesparing
  • Pålitlighet Serviceorientering
  • Produkt Bekvämlighet
  • Serviceutbud Bekvämlighet
  • Online tjänster
  • Mobila tjänster

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *