Norwegian Reward vinner internationellt pris för bästa lojalitetsprogram

Norwegians lojalitetsprogram, Norwegian Reward, har utsetts till flygbranschens bästa lojalitetsprogram i Europa och Afrika under prestigefyllda Freddie Awards. Lojalitetsprogrammet vann även i kategorierna bästa kundservice och bästa marknadsföringskampanj. Freddie Awards är en av resebranschens mest erkända prisutdelningar.

Norwegian kammade hem en Freddie Award i kategorierna ”Årets lojalitetsprogram”, ”Bästa kundservice” och ”Bästa marknadsföringskampanj”. Norwegian var nominerat i hela sex kategorier. Freddie Awards är den största internationella prisutdelningen för lojalitetsprogram i resebranschen och eventet ägde rum i Washington D.C. i USA.

– Det är verkligen kul att vinna flera priser under Freddie Awards. Priserna har röstats fram av våra medlemmar så det här är verkligen ett erkännande av vårt lojalitetsprogram. Vi jobbar kontinuerligt med att erbjuda våra medlemmar så bra förmåner som möjligt och uppskattar särskilt att den här utmärkelsen kommer samtidigt som vi lanserar ett förnyat Rewardprogram.

May Haukedahl Wilson, direktör på Norwegian Reward.

Norwegian Rewardteamet tog emot priserna. Från vänster: Hollie Rebollo Morten, May Haukedahl Wilson och Christer Buen. Foto: Norwegian / PR

Nya fördelar och större flexibilitet för Norwegian Rewardmedlemmer

Norwegian Reward förnyas med samma mål som tidigare – att ge Norwegians passagerare en billigare och en bättre flygresa. Intjäningen av CashPoints och förmåner fortsätter att vara kärnan i programmet. Ju oftare Rewardmedlemmar väljer att flyga med Norwegian, ju fler förmåner får de. De som flyger extra ofta kommer framöver att få ännu fler förmåner att välja mellan.

– Våra medlemmar har sagt att förmåner som de själva kan välja mellan är de viktigaste fördelarna i Rewardprogrammet. Förutom större flexibilitet att välja förmåner, kan medlemmar nu även välja gratis handbagage som en förmån.

May Haukedahl Wilson, direktör på Norwegian Reward.

Norwegian Reward har vunnit «Årets lojalitetsprogram» på Freddie Awards, huvudpriset i Europa & Afrikakategorin, fyra gånger tidigare. Under 2020 vann Reward i kategorin «Bästa kampanj» för adventskalendern, samt «Bästa kundservice» och «Bästa lojalitetskreditkort». Norwegian har genom åren även vunnit ett flertal andra priser.

Om Freddie Awards

Freddie Awards introducerades 1998 av InsideFlyer-magasinets utgivare och redaktör Randy Petersen. Priset är uppkallat efter Sir Freddie Laker, grundare av brittiska Laker Airways Limited som blev det största privatägda flygbolaget i världen. Läs mer om Norwegians priser och utmärkelser här: https://www.norwegian.com/se/om-oss/var-historia/utmarkelser/

Om InsideFlyer.se

Bonusfeber.se är en hemsida för dig som ofta är ute på resa och som önskar att få mer ut av varje resedygn. Oavsett om du är på tjänsteresa eller semester.

Skandinaviens snabbast växande hemsida om resor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *