Lufthansa Group möjliggör direktbetalning vid incheckningsdisken och gaten

Från och med juni 2017 kommer resenärer att kunna betala för tilläggstjänster med Amadeus Airport Pay medan de checkar in.

Nu lanserar Lufthansa Group tjänsten “Amadeus Airport Pay” vilket möjliggör säkra och snabba köp även vid incheckningsdisken. Den nya tjänsten, utvecklad av Amadeus och Ingenico, kommer framöver att finnas tillgänglig på fler än 170 flygplatser runt om i världen, bland annat på Arlanda i Stockholm och Landvetter i Göteborg. Resenärerna kan då betala för tilläggstjänster, så som extrabagage, med kort och digitala plånböcker. Dessutom kan flygbolagets personal ge ersättningar genom tjänsten, exempelvis då en passagerare frivilligt väljer att ombokas från ett överbokat flyg.

Kai Schilb, ansvarig för betalningslösningar på Lufthansa Group Hub Airlines säger:

Att erbjuda säkra och snabba betalningslösningar till våra resenärer för att förbättra deras reseupplevelse är en av Lufthansa Groups huvudprioriteringar. Amadeus Airport Pay möjliggör för passagerare att välja tilläggstjänster för deras flight när de checkar in eller vid gaten – tryggt och med ett flertal betalningsalternativ, utan att behöva ta en omväg.

säger Philipp Vetten, chef för affärsområdet IT Payment Project på Lufthansa Group Hub Airlines säger:

Från ett tekniskt perspektiv ger dessutom Amadeus Airport Pay full kontroll över infrastrukturen för betalningar till Lufthansa Group genom att koppla samman flera olika betalningslösningar i ett. Vi ser fram emot att lansera denna tjänst till incheckningsdiskar och biljettkontor på fler än 170 flygplatser väldigt snart.

Den standard som används av Amadeus Airport Pay är också fullt kompatibel med PCI-DSS, vilket är en serie säkerhetsstandarder som tagits fram av kortbetalningsindustrin. Genom en PIN-kodslösning för alla kort undviks bedrägerier vid betalningsprocessen.

Lufthansa Group strävar efter att förse sina resenärer med en uppsjö av produkter och tjänster anpassade för att uppfylla deras önskemål. I dagens digitala värld kräver kunderna en hög grad av bekvämlighet i hela köpupplevelsen, oavsett om de handlar online eller genom fysiska butiker.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *