Singapore Airlines uppgraderar alla WiFi-lösningar ombord på flygplanen

Singapore Airlines (SIA) uppgraderar alla WiFi-tjänster på nästan hela sin flotta – inklusive den moderna Airbus 350 mellan Köpenhamn och Singapore. Resenärer i businessklass kan nu se fram emot gratis obegränsad internetuppkoppling under hela resan, medan passagerare i andra kabinklasser också kan se fram emot förbättrad uppkoppling.

Singapore Airlines, som är känt för sin prisbelönta service, lanserar nu avsevärt förbättrade WiFi-lösningar för alla sina kunder. De nya lösningarna är tillgängliga för alla flygplan utom Boeing 737-800NG. Resenärer som reser med SIA från Köpenhamn kan därför redan från och med i dag utnyttja den nya WiFi-tjänsten. Från och med nu kommer alla passagerare som reser i Business Class och PPS Club-medlemmar att ha obegränsad gratis WiFi under hela flygningen. I Premium Economy och Economy kan medlemmar av Singapore Airlines förmånsklubb KrisFlyer surfa gratis på webben i tre respektive två timmar. Samtidigt har priserna* på köpta WiFi-paket gjorts betydligt mer attraktiva för alla kunder.
Att vara ansluten till marken, även på 35 000 fot, har blivit en viktig aspekt av reseupplevelsen. Med vårt förbättrade WiFi-erbjudande kan SIA:s kunder hålla kontakten med sina nära och kära, lägga upp bilder och videor på sina sociala medier eller hålla sig uppdaterade om de senaste nyheterna. Förändringarna är baserade på feedback från våra kunder och är en del av SIA:s pågående investeringar för att förbättra reseupplevelsen och behålla vår position som marknadsledare Yeoh Phee Teik, Senior Vice President Customer Experience för Singapore Airlines.
Med det förbättrade WiFi-utbudet blir SIA ett av de första flygbolagen att erbjuda gratis obegränsat WiFi i hela passagerarnätverket för Suites, First Class- och Business Class-kunder samt PPS Club-medlemmar. Tidigare kunde dessa kabinklasser få 100 MB gratis Wi-Fi ombord.

En växande efterfrågan från nordiska resenärer

Singapore Airlines i Norden har under de senaste åren sett en växande önskan om att ha kontakt med marken när man reser mellan Köpenhamns flygplats och den exotiska metropolen Singapore.
Om vi ser tillbaka bara 5–6 år så använde de flesta passagerare enbart vårt underhållningssystem. Sedan några år tillbaka har våra passagerare tillgång till flera WiFi-lösningar, oavsett kabinklass, när de reser från Köpenhamn med vår Airbus 350. Det gläder mig därför att vi med våra nya WiFi-uppgraderingar kan erbjuda våra passagerare en ännu bättre service ombord på våra flygplan. Vi gläder också sig åt att Singapore Airlines återigen har tagits upp på Fortune Magazines lista över de mest beundrade företagen 2023.  Muhammad Raimi, vd för Singapore Airlines i Norden.
I en YouGov-undersökning* frågade Singapore Airlines svenskarna vad som är viktigt för dem när de flyger långdistansflyg. I denna undersökning säger 35 % att det är mycket viktigt att kunna använda WiFi ombord på planet. Tillgång till WiFi är viktigare för kvinnor, 40 %, än för män, 32 %, visar undersökningen. Översikt: förbättrade WiFi-priser*
Wi-Fi Surf Plans Price (USD)
One hour (uppgraderad från chattlösning) $3.99
Three hours ($ 15,99) $8.99
Full flight (NY lösning) $15.99
Översikt: nya erbjudanden för gratis WiFi
Singapore Airlines reseundersökning: Undersökningen genomfördes av YouGov på uppdrag av Singapore Airlines. Sammanlagt 1 001 CAWI-intervjuer genomfördes med svenska män och kvinnor i åldern 18+ under perioden 27 september–3 oktober 2022. Dessa faktorer är viktiga för svenskarna när de bokar flygbiljetter till en utomeuropeisk destination (+6 timmars flygtid): Möjlighet att välja flera svar
  1. Direktflyg (direktflyg till slutdestinationen utan mellanlandning) 71 %
  2. Incheckat bagage 20-25kg ingår i priset 68 %
  3. Komfort (bra säte, gott om benutrymme, justerbart ryggstöd och nackstöd) 66 %
  4. Avrese- och ankomsttider 66 %
  5. Service ombord (trevlig personal, tillmötesgående och bra service) 56 %
  6. Mat och dryck ingår i priset (god och välsmakande mat samt brett urval av öl, vatten vin, sprit etc.) 51 %
  7. WiFi (åtkomst till trådlöst nätverk ombord) 35 %
  8. Hållbarhetssyn (möjlighet att klimatkompensera, biobränsle, miljövänligt emballage, viktoptimering och bränslesnåla flygplan etc.) 31 %
  9. Underhållning ombord (stort utbud av film, spel och musik) 26 %
  10. Lojalitetsprogram 26 %
Foto: SIA/PR

Om InsideFlyer.se

Bonusfeber.se är en hemsida för dig som ofta är ute på resa och som önskar att få mer ut av varje resedygn. Oavsett om du är på tjänsteresa eller semester.

Skandinaviens snabbast växande hemsida om resor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *